Logies 't Eenvoud

Uitgebreide huisregels & de kleine letters:

    1. Waarborg:
      Een verplichte waarborg afhankelijk van het gekozen kamertype en/of afhankelijk van het aantal personen - 30 of 60 of 100 euro - per verblijf is van toepassing. De waarborg dient contant (cash) te worden betaald bij aankomst en wordt binnen 10 werkdagen - te rekenen vanaf de voorziene uitcheckdatum - teruggestort op uw rekening, op voorwaarde dat er geen schade is aan de kamer, appartement of gemeenschappelijke delen, niets is verdwenen, geen sprake is van wangedrag, en de kamer of het appartement schoon wordt achtergelaten.
      Voor het appartement gelden specifieke instructies bij vertrek, waaronder stofzuigen, afwassen (inclusief afdrogen en alles terug op zijn plaats zetten) en opruimen. Indien deze niet worden opgevolgd, wordt de volledige waarborg ingehouden. Het appartement moet schoon en opgeruimd zijn bij vertrek. Indien deze taken niet worden uitgevoerd, kan dit leiden tot het inhouden van de waarborg voor het extra werk dat dit voor ons met zich meebrengt.
      Gasten worden verzocht de inboedel en materialen te beheren als een goede huisvader en eventuele schade onmiddellijk te melden, zowel bij vertrek als bij aanvang van de huur. 
      Bij alle vormen van wangedrag (in de breedste zin van het woord) wordt de waarborg ingehouden. Voorbeelden van wangedrag zijn onder andere: overmatig lawaai maken, het verspreiden van leugens of valse beschuldigingen over de accommodatie of de gastvrouw, en ongepast gedrag zoals verbale of fysieke agressie, respectloos gedrag en intimidatie. Dit is een niet-limitatieve lijst.
      Indien tijdens het verblijf wordt vastgesteld dat u als gast (of gasten) niet zuinig omgaat met water en/of elektriciteit, bijvoorbeeld door onnodig laten branden van lichten, behoudt logies 't Eenvoud zich het recht voor om de waarborg in te houden om de extra kosten te dekken die voortvloeien uit dit overmatige verbruik.
      Houd er rekening mee dat de waarborg een minimale dekking is. In geval van schade of zeer hoog verbruik van water en/of elektriciteit; die de waarborg overschrijdt, behoudt Logies 't Eenvoud zich het recht voor om extra kosten te verrekenen.

    2. Inchecken:
      Inchecken om 16 uur voor de kamers en om 16u30 voor het appartement.
      Standaard is inchecken voorzien om 16 uur of 16u30. Vroege check-in is standaard niet mogelijk. 
      Gelieve ons altijd op de hoogte te stellen van uw verwachte aankomsttijd. Er is GEEN doorlopende receptiedienst.

      Om een aangenaam verblijf voor alle gasten te waarborgen, behouden wij ons het recht voor om kosten in rekening te brengen en deze van de waarborgsom af te houden bij ongepast gedrag, waaronder, maar niet beperkt tot:
      • Ongeoorloofd vroeg arriveren: Als gasten eerder dan de afgesproken check-in tijd arriveren zonder voorafgaande toestemming (bijvoorbeeld voor 16:00 uur als dit de officiële check-in tijd is), en toegang tot de accommodatie verlangen, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

      • Late aankomst zonder kennisgeving:
        Indien de gast later dan de afgesproken check-in tijd arriveert zonder hiervan tijdig melding te maken, en dit leidt tot onnodig wachten, worden er eveneens extra kosten in rekening gebracht.
        Wachturen bij late check-in (indien niet tijdig verwittigd): €30 per uur. Dit bedrag wordt direct afgerekend bij aankomst.

    3. Uitchecken:
      Uitchecken om 10 u voor het appartement en om 11 uur voor de kamers.
      Latere check-out is niet mogelijk. 
      Gelieve ons altijd op de hoogte te stellen van uw verwachte vertrektijd. Er is GEEN doorlopende receptiedienst.

      Om een aangenaam verblijf voor alle gasten te waarborgen, behouden wij ons het recht voor om kosten in rekening te brengen en deze van de waarborgsom af te houden bij ongepast gedrag, waaronder, maar niet beperkt tot: 
      • Onverwachte of ongeplande check-out
        Uitchecken zonder voorafgaande kennisgeving, vooral 's nachts, wordt niet geaccepteerd en leiden tot het inhouden van de volledige waarborgsom of minimum 50 euro. Indien u van plan bent om vroeg uit te checken, met name in de vroege ochtenduren, moet dit vooraf worden aangekondigd en goedgekeurd door de gastvrouw. Dergelijke vroegtijdige uitchecktijden zonder toestemming brengen extra kosten met zich mee.

        Als de vroegtijdige check-out tijdig wordt aangekondigd en goedgekeurd, worden er geen extra kosten in rekening gebracht en blijft de waarborgsom intact.

      • Verlate check-out zonder toestemming:
        Als gasten na de afgesproken check-out tijd de accommodatie nog niet hebben verlaten zonder toestemming, kunnen er extra kosten - €60 euro per extra uur - in rekening worden gebracht voor het vertraagde vertrek.
        Dit wordt te betalen bij check-out of een factuur wordt opgestuurd als u vertrekt zonder te verwittigen.

      Of deze kosten worden rechtstreeks van de waarborgsom afgetrokken en zijn niet onderhandelbaar. Dit beleid is bedoeld om respect voor de tijd en planning van de gastvrouw te waarborgen, en om ervoor te zorgen dat het verblijf van alle gasten soepel verloopt.

    4. Bezetting:
      Het maximaal toegestane aantal personen per kamer varieert afhankelijk van het kamertype en het aantal bedden. Bijvoorbeeld, een standaardkamer is geschikt voor maximaal 1 à 2 personen, terwijl een familiekamer plaats biedt aan maximaal 4 personen, waarvan 2 volwassenen en 2 kinderen. Het is essentieel om de aangegeven bezettingslimieten te respecteren om een comfortabel en veilig verblijf voor alle gasten te garanderen.
      Overtreding van deze regel kan resulteren in extra kosten of zelfs het niet toelaten van de gasten tot de accommodatie.
      Bezoek is niet toegestaan.

    5. Huisdieren:
      Huisdieren (of dieren in het algemeen) zijn niet toegestaan.
      Huisdieren zijn niet toegestaan in onze accommodatie vanwege mogelijke allergieën van andere gasten, hygiëne-overwegingen en om eventuele complicaties te vermijden. 
      In geval van niet-naleving van dit beleid behouden wij ons het recht voor om de volledige waarborg in te houden, evenals het doorberekenen van eventuele extra kosten voor de opkuis om het terug allergievrij te maken. Bovendien kunnen eventuele extra kosten worden doorberekend, bijvoorbeeld als wij genoodzaakt zijn de gast een andere, mogelijk duurdere, kamer aan te bieden of elders onder te brengen. 
      Wij behouden ons het recht voor zowel het huisdier als de betrokken persoon onmiddellijk uit te zetten, zonder enige restitutie van betalingen.
       
    6. Rookbeleid:
      Kamers en appartement zijn rookvrij; roken is niet toegestaan in het gebouw.
      In overeenstemming met de Belgische wetgeving is roken niet toegestaan in het gebouw, appartement en de kamers.
      Wij waarderen uw begrip en medewerking om te voldoen aan de wettelijke vereisten en om een gezonde en aangename omgeving voor al onze gasten te behouden.
      Indien er gerookt wordt in de kamers, het appartement of het gebouw, behouden wij ons het recht voor om de volledige waarborg integraal in te houden. Roken brengt aanzienlijk extra werk met zich mee om de rookgeur te verwijderen. 
      Bovendien kunnen eventuele extra kosten worden doorberekend, bijvoorbeeld als wij genoodzaakt zijn de gast een andere, mogelijk duurdere, kamer aan te bieden of elders onder te brengen. 
      Wij behouden ons het recht voor de betrokken persoon (personen) onmiddellijk uit te zetten, zonder enige restitutie van betalingen.
       
    7. Identificatie:
      Verplicht tonen van een geldig identiteitsbewijs (ID of paspoort) bij het inchecken voor registratie (Veiligheid). Dit van alle personen. 
      Wij voldoen aan de wettelijke verplichting om de gegevens van onze gasten nauwkeurig te controleren en vast te leggen, zodat wij exact op de hoogte zijn van wie zich in het gebouw bevindt.
       
    8. Minimumleeftijd:
      Kamer: Gasten dienen minimaal 18 jaar oud te zijn bij het inchecken. 
      Appartement: 1 Gast dient minimaal 21 jaar oud te zijn bij het inchecken. 
      Gasten onder de 18 jaar kunnen alleen inchecken met een ouder of officiële voogd.
       
    9. Feesten/bijeenkomsten:
      Feesten en bijeenkomsten zijn niet toegestaan. 
      Bezoek is niet toegestaan. 
       
    10. Stilteperiode:
      Het moet stil zijn tussen 22 uur en 8 uur. 
      We vragen met klem om niet alleen de rust in het gebouw te respecteren, maar ook rekening te houden met de rust van de buren en omwonenden. 

      Daarnaast verzoeken wij onze gasten om gedurende de dag, dus van 8 uur tot 22 uur, ook zoveel mogelijk stil te zijn.
      Geluidsoverlast moet in deze periode tot een minimum worden beperkt om een rustige en aangename omgeving voor alle gasten en buren te waarborgen.
       
      Stilte = een specifieke huisregel!
      Luid praten, luide muziek en hard dichttrekken van deuren, rondlopende kinderen, enz... worden niet getolereerd. Ook vragen wij u om binnen pantoffels te dragen om ongewenst lawaai te minimaliseren.
      Wij rekenen op uw begrip en medewerking. 

      Overtredingen van deze regel kunnen leiden tot extra kosten of andere maatregelen, zoals uitzetting uit het gebouw.

    11. Toegankelijkheid:
      Appartement op de eerste verdieping en de kamers op de 2de verdieping.
      Alleen toegankelijk via trappen. 
      Er is geen lift. 
       
    12. Kookfaciliteiten:
      Het is niet toegestaan om te koken op de kamer(s).
      Het meebrengen van eigen kookfaciliteiten is niet toegestaan (Veiligheid). 
       
    13. Dagelijkse kamerservice:
      Standaard is er dagelijks voorzien voor check-up ronde van de kamers en appartement. Tijdens deze check-ups worden de slaapkamers en bedden verlucht, vuilnisbakken geleegd en eventueel gestofzuigd in de kamers.
      Dit is een standaardprocedure voor het behoud van een frisse en schone omgeving. Ik waardeer uw begrip en medewerking, en laat mij aub mijn werk doen. Ik respecteer uw privacy. 
      Specifiek voor het appartement, tijdens uw verblijf: afwas + stofzuigen wordt niet door ons gedaan, maar door de gast / huurder. 
       
    14. Gebruik van alcohol, drugs of verboden middelen:
      Het gebruik van drugs, verboden middelen, of overmatig alcoholgebruik in het gebouw, de kamer, of het appartement is ten strengste verboden. Gasten die betrapt worden op het gebruik van drugs of verboden middelen, of die alcohol op een manier consumeren die leidt tot overlast, wanorde, of schade aan de accommodatie, zullen onmiddellijk worden verwijderd zonder enig recht op restitutie van betaalde bedragen, inclusief de waarborg.
      Daarnaast behouden wij ons het recht voor om verdere juridische stappen te ondernemen indien nodig. Wij streven naar een veilige en gezonde omgeving voor al onze gasten, en uw medewerking bij het naleven van deze regel wordt ten zeerste gewaardeerd.
       
    15. Gebruik van bijtende producten:
      Het gebruik van bijtende of schadelijke chemische stoffen, inclusief maar niet beperkt tot zuren, op de kamers, appartement of in het gebouw is ten strengste verboden. Deze stoffen kunnen schade veroorzaken aan de faciliteiten en worden niet getolereerd.
      Gasten worden vriendelijk verzocht geen bijtende producten, zoals azijn, te gebruiken op de kamers. Bij overtreding van deze regel kan een vergoeding in rekening worden gebracht voor eventuele schade aan de faciliteiten. 
       
    16. Sleutelverantwoordelijkheid:
      Gasten zijn verantwoordelijk voor de toegewezen sleutels en dienen deze niet te verliezen. Bij verlies wordt een vergoeding in rekening gebracht voor het vervangen van de sleutels en eventuele extra beveiligingsmaatregelen die nodig zijn. 
       
    17. Vergeten voorwerpen:
      Gasten worden vriendelijk herinnerd aan de verantwoordelijkheid om al hun persoonlijke eigendommen mee te nemen bij het uitchecken. In het geval dat gasten iets op de kamer vergeten, kan Logies 't Eenvoud deze voorwerpen maximaal twee maanden bewaren. Na deze periode behoudt Logies 't Eenvoud zich het recht voor om de voorwerpen te verwijderen. Het opsturen van vergeten voorwerpen per post wordt niet standaard voorzien en er wordt een minimum prijs van 50 euro aangerekend. 
       
    18. Verantwoordelijkheid voor persoonlijke eigendommen:
      Logies 't Eenvoud is niet aansprakelijk voor ongevallen, letsel, ziekte, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen van de gasten. 
       
    19. Prijsinformatie 
      De vermelde prijs is uitsluitend voor het bed en bedlinnen. Dit is de basisprijs voor uw verblijf, exclusief eventuele extra’s.
      Extra kosten kunnen van toepassing zijn, zoals:

      1. Wachturen bij late check-in (indien niet tijdig verwittigd of zonder afspraak): €30 per uur. Dit bedrag wordt direct afgerekend bij aankomst.
      2. Wijzigingen in incheck- of uitchecktijden: €50 per wijziging. Dit wordt direct afgerekend bij check-in of check-out, of een factuur wordt opgestuurd als u vertrekt zonder te verwittigen.
      3. Laattijdig vertrek of uitchecken: €60 per extra uur. Dit wordt te betalen bij check-out of een factuur wordt opgestuurd als u vertrekt zonder te verwittigen.
      4. Huur van handdoeken en badjassen.
      5. Extra dranken.
      6. Extra personen.
      7. Andere kosten: Een niet-limitatieve lijst.

      Prijzen excl. 21% BTW

      Let op:
      Vertrekken in het holst van de nacht zonder voorafgaand te verwittigen wordt beschouwd als een wijziging van het check-in uur en wordt aangerekend als minimum €50 of kan leiden tot het inhouden van de volledige waarborgsom.

      Voor details over mogelijke extra kosten kunt u contact met ons opnemen.

    20. Belangrijk om te weten + annuleringsvoorwaarden:
      Er geldt geen prijsvermindering bij vroegtijdig vertrek of laattijdige aankomst. Bij de check-in moet het volledige bedrag betaald zijn of cash ter plaatse voldaan worden. Reservatie na betaling van een voorschot van 30% van de totaalprijs. Geen voorschot betekent geen reservatie. De huurder (gast) kan in geen geval terugvorderingen eisen van reeds gestorte of overhandigde bedragen, indien hij om welke reden dan ook, geen gebruik kan maken van het gehuurde goed of zijn vakantie niet kan doorbrengen op de eerder vermelde datum.
      Er kan ook geen sprake zijn van prijsvermindering in geval van onvoorziene omstandigheden zoals tijdelijke onderbrekingen en/of het uitvallen van elektriciteit, wifi, water, gas of verwarming buiten onze wil om, of bij onverwachte defecten, inclusief defecten van huishoudapparaten. We streven ernaar problemen snel op te lossen, maar geen garantie op hersteltermijn. 

      Annuleringsvoorwaarden
      :
      Bij annulering van de reservering - tot 11 dagen voor de aankomst - wordt het betaalde voorschot van 30% als annuleringskost ingehouden.
      Daarna, dus vanaf 10 dagen voor de aankomst, betaald de gast 60% van de totaalprijs als hij/zij annuleert.
      In het geval van een "No Show" (wanneer de gast niet komt opdagen zonder voorafgaande kennisgeving), wordt er geen restitutie verleend, en het volledige bedrag van het verblijf zal worden ingehouden of aangerekend worden.

      Alle schoolvakanties België: Dit is zowel Vlaanderen als Wallonië. Dus alle officiële Belgische vakantieperiodes, zelfs als deze niet gelijktijdig plaatsvinden.
       
    21. Waarom vragen wij annulerings- en extra Kosten? 

      Bij Logies 't Eenvoud, een klein ondernemersbedrijf dat afhankelijk is van verhuur voor zijn inkomsten, hanteren we zowel annuleringskosten als extra kosten om de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen en onnodige verliezen te voorkomen.

      Annuleringskosten: Wanneer gasten niet komen opdagen of zich niet aan de afgesproken in- en uitchecktijden houden, kan dit leiden tot gemiste inkomsten en extra kosten. Door een reservering te maken, houdt u een bed vast dat daardoor niet beschikbaar is voor andere gasten. Indien u (niet tijdig) annuleert, blijft het bed voor die periode bezet, wat leidt tot gemiste inkomsten. Elke reservering is van groot belang voor een kleine ondernemer zoals wij, en we willen ervoor zorgen dat we onze diensten kunnen blijven aanbieden.

      Extra kosten: Er kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor zaken zoals:

      • Schade of verlies dat de waarborg overschrijdt.
      • Het niet naleven van in- en uitchecktijden (zoals wachttijden).
      • Uitzonderlijk verbruik van water of elektriciteit.
      • Het niet of niet goed doen van de afwas.
      • Handdoekverhuur
      • ...

      U betaalt alleen voor de extra’s die u aanvraagt en eventuele bijkomende kosten zoals vermeld in deze algemene voorwaarden.

      Bedankt voor uw begrip van deze noodzakelijke maatregelen.

    22. Wijzigingen en Verplaatsingen van een reservatie:
      Wijzigingen in de data van uw boeking zijn mogelijk, afhankelijk van beschikbaarheid.
      Voor het verplaatsen van een boeking naar een andere datum kan een administratieve vergoeding van minimum 20 euro van toepassing zijn.
      Houd er rekening mee dat verplaatsingen ook afhankelijk zijn van beschikbaarheid en niet altijd gegarandeerd kunnen worden.
       
    23. Extra Handdoekverhuur:
      Voor extra comfort bieden wij de mogelijkheid om een handdoekenset (1 kleine + 1 grote handdoek) te huren voor €5 per set. Cash te betalen ter plaatse. Houd er rekening mee dat deze handdoeken bedoeld zijn voor gebruik tijdens het verblijf en dat ze de kamer niet mogen verlaten. Je mag ze niet meenemen naar het strand.
      Indien u wenst dat uw handdoeken worden vervangen, kunt u dit aangeven bij de receptie tegen een extra vergoeding van €5 per vervanging.
       
    24. Afvalsortering en Green Key Label:
      Wij zijn trots op ons Green Key Label en zetten ons in voor milieuvriendelijke praktijken. Om afval zo efficiënt mogelijk te sorteren, zijn er speciale sorteerbakken beschikbaar. Gelieve glas, PMD (Plastic, Metaal, Drankkartons), en papier & karton te scheiden en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren. Algemeen restafval kan worden gedeponeerd in de reguliere afvalemmers. Uw medewerking bij het naleven van deze sorteerpraktijken draagt bij aan onze gezamenlijke inspanningen voor een duurzamere omgeving.
       
    25. Toegangsontzegging bij Niet-Naleving:
      Er wordt verwacht de huisregels te allen tijde na te leven. Niet-naleving kan leiden tot het beëindigen van uw verblijf zonder restitutie.
      In geval van niet-naleving van deze regels of wangedrag, behoudt de uitbater, verhuurder, eigenaar zich het recht voor om de huurder en alle aanwezigen in de kamer of het appartement onmiddellijk de toegang te ontzeggen, zonder enig recht op terugbetaling van de reeds betaalde bedragen. De volledige waarborg zal worden ingehouden. Bovendien kan een bijkomende schadevergoeding worden geëist.
       
    26. Klachtenprocedure of geschillen: 
      Wij streven naar een aangenaam verblijf, maar begrijpen dat er soms zorgen of problemen kunnen ontstaan. Mocht u probleem hebben, ontevreden zijn of een klacht hebben, meld dit dan binnen 24 uur na het in bezit nemen van de kamer/appartement. Klachten & defecten & schade kunnen mondeling, per sms, of bij voorkeur per e-mail worden gemeld. Dit stelt ons in staat om snel en effectief te reageren.
      Stuur uw klacht naar Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. 
      We waarderen uw feedback en zullen ons best doen om eventuele zorgen naar tevredenheid op te lossen.
       
    27. Identiteit van de Uitbater
      Logies 't Eenvoud is een onderdeel van BS Bouw Service BV, Polderstraat 16 - 8301 Heist aan Zee
      Zaakvoerder - Uitbater: Sonia Beurms
      GSM: 0032 472 81 61 51 (0472/81.61.51) 
      BTW BE0629.993.422
      Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien. 
       
    28. Privacy- en Cookiebeleid
      Voor informatie over hoe wij uw persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken, en hoe wij cookies gebruiken op onze website, verwijzen wij u naar ons Privacy- en Cookiebeleid.

    29. Disclaimer
      Voor belangrijke juridische informatie en voorwaarden met betrekking tot het gebruik van onze website en diensten, zie onze Disclaimer.